2015 – Et år med solid vækst i GlobalConnect

”Jeg er rigtig glad for de resultater vi har opnået i år. Der er solid vækst”, sådan opsummerer administrerende direktør Christian Holm Christensen kort 2015 for GlobalConnect.

Vi har styrket positionen inden for it-outsourcing og managed services

”I GlobalConnect har vi i 2015 udvidet vores forretning rigtig meget. Vi har købt virksomheden T26 Technology A/S, med henblik på at udvide vores eksisterende cloud-forretning”, forklarer Christian om opkøbet.

It-outsourcing og herunder managed services, som T26 Technology har specialiseret sig i, er et forretningsområde, som der er store forventninger til, i takt med, at flere og flere virksomheder oplever, at deres it-drift er blevet mere essentiel for forretningsdriften i det hele taget. GlobalConnect har i nogle år tilbudt cloud og it-outsourcing, men med opkøbet kommer fremtiden til at kunne byde på helt nye muligheder og endnu mere erfaring og viden på området. Christian forklarer ”It-outsourcing-markedet, som vi har bevæget os ind på de seneste år, er et spændende vækstmarked. Derfor har vi også valgt at tilføre flere ressourcer hertil. Det er et område, som vi har store forventninger til”.

Christian Holm Christensen

Adm. direktør

Christian har en baggrund inden for militæret og har en cand.scient.pol.-grad fra Aarhus Universitet. Christian Holm Christensen blev ansat i GlobalConnect 2007. Han har stor erfaring fra it-industrien og har haft ledende stillinger hos Mobilix, ButlerNetworks samt arbejdet som selvstændig konsulent med speciale inden for opstart af virksomheder. I alt har han 16 års praktisk erfaring i kontraktforhandling, tele-interconnect og ledelse.

Vi har sikret fortsat udbygning af infrastrukturen

”Det har været en stor ting for GlobalConnect at have foretaget et opkøb af den størrelse, men vi har selvfølgelig også investeret yderligere i vores infrastruktur i Danmark”, forsikrer Christian, da han bliver spurgt ind til den grundlæggende fiber- og infrastrukturforretning. ” Vi har udvidet rigtig meget fiber på Bornholm med vores søsterselskab Bornfiber. Vi har gravet og også sprængt os vej gennem den bornholmske undergrund for at kunne sikre at bornholmerne kan få glæde af en ordentlig infrastruktur”.

”Vi kan se at der kommer nogle spændende udbud i 2016, og dem håber vi på, at vi kan få mulighed for at bruge vores erfaringer fra Bornholm og Bornfiber til at kunne glæde andre dele af landet med en tilsvarende udrulning af højhastighedsinternettet, som 2015 har budt på for bornholmerne. Herudover er det også værd at nævne, at vi har udvidet med nye datacentre. Så det er et stærkere GlobalConnect, der er klar til at gå ind i 2016”.

 

Vi har arbejdet på at blive mere nærværende for vores kunder

”Kunderne skulle gerne mærke, at vi er blevet mere nærværende. Vi har brugt hele året på at forstå vores kunder bedre gennem forskellige tiltag. De har givet os nye indsigter i, hvordan vi kan sikre at blive stadig mere relevante og nærværende for vores kunder. Og faktisk har det kastet flere konkrete projekter af sig, som vores kunder vil kunne drage fordel af i det kommende år. Omkring anden kvartal af 2016 lanceres vores nye kundeportal, hvor vi vil sikre, at mange flere informationer vil kunne tilgås let for den enkelte kunde, end det allerede i dag er muligt med den nuværende løsning”. Portalen vil komme til at bygge på al den viden, der er blevet opsamlet gennem 2015.”

 

Vi ser frem til flere partnerskaber i 2016

”Med indsatserne på de forskellige forretningsområder, og på oplevelsen som kunde hos GlobalConnect håber vi på at opnå tættere kunderelationer, så flere vil se os som samarbejdspartner frem for blot leverandør. Men det er kunderne, der er dommere og ikke os selv. Man synes jo ofte selv, at man har gjort det godt, men det må være op til kunderne at vurdere vores indsats og os i sidste ende”, slutter Christian af.

Hent magasinet Insight. Om it. For ledere.