Flytning af fiberforbindelse

Til flytteformular >

Spørgsmål og svar om flytning af fiber

  • Er det muligt at få lynhurtig fiber fra GlobalConnect på vores nye adresse?

    Hvis I kender den nye adresse, men endnu ikke har flyttet firmanavn/CVR-nummer, kan vi hjælpe med undersøge mulighederne. Kontakt os her

    Hvis virksomhedens navn eller CVR-nummer allerede er registreret på jeres nye adresse, kan du tjekke med det samme, om I kan få en lynhurtig fiberforbindelse fra GlobalConnect på det nye sted. Tjek her

  • Kan vi flytte vores GlobalConnect fiberforbindelse med til en ny adresse?

    I kan normalt flytte jeres eksisterende GlobalConnect fiberforbindelse til en ny adresse.

    Hvordan flytningen håndteres bedst afhænger af en række praktiske forhold, som kan variere efter hvor virksomheden flytter fra og til.

    Kontakt os her så kan GlobalConnects specialister rådgive jer om den bedst mulige proces, når I skal flytte jeres fiberforbindelse.

    Flytning af en fiberforbindelse kan tage op til 12 uger. Nogen gange kan det gøres hurtigere, og vi bestræber os selvfølgelig altid på, at en flytning af fiberforbindelse sker så hurtigt, som det er praktisk muligt.

    Vi kan eventuelt levere en midlertidige 4G-mobilforbindelse, så I undgår at være uden internetforbindelse på grund af flytningen.

  • Kan vi tage SmartFiber-boksen med, når vi flytter?

    Det kan ofte lade sig gøre at flytte en SmartFiber-boks til en ny adresse.

    Flytningen kræver besøg af en tekniker, som skal omkonfigurere boksen. Kontakt os her så vi kan aftale hvornår vores tekniker kan komme på besøg.

    Måske er det også en god ide at opdatere sikkerheden med vores Extended Security-pakke, hvis I ikke allerede har gjort det. Pakken installeres direkte i SmartFiber-boksen (ingen ekstra hardware) og opdateres derefter automatisk, så I altid er bedst muligt sikret mod de nyeste cybertrusler.

  • Hvor lang tid i forvejen skal vi melde flytning?

    Det er forskelligt, hvor lang tid det tager, at flytte en GlobalConnect fiberforbindelse. Vi flytter jeres forbindelse så hurtigt det er praktisk muligt. Flytningen kan tage op til 12 uger. Nogen gange kan det gøres hurtigere.

    Hvis I vil være i god tid, anbefaler vi, at I kontakter os omkring flytning minimum fire måneder før I flytter. Kontakt os her

    Vi kan eventuelt levere en midlertidige 4G-mobilforbindelse, så I undgår at være uden internetforbindelse på grund af flytningen.

     

  • Risikerer vi at være uden internetforbindelse i en periode?

    Hvis I kontakter os i god tid inden flytningen, burde der ikke være perioder, hvor jeres fibernet ikke er klar til forbindelse til internettet. Flytningen kan tage op til 12 uger. Vi anbefaler, at I kontakter os så snart i kender flyttetidspunktet, gerne minimum fire måneder før I flytter. Kontakt os her

    Hvis det ikke er praktisk muligt at flytte fiberforbindelsen hurtigt nok, kan vi eventuelt levere en midlertidige 4G-mobilforbindelse, så I undgår at være uden internetforbindelse på grund af flytningen.

  • Kan vi tage den 'gamle' netværksløsning med?

    Som regel kan det godt lade sig gøre at flytte en eksisterende netværksløsning til en ny fiberforbindelse, men vær opmærksom på at det ofte er uforholdsmæssigt dyrt at flytte eksisterende udstyr med, i stedet for at opdatere til nyere løsningen, som er mere effektive, skalerbare og sikre.

    IT-løsninger udvikler sig hele tiden og kan forældes på få år. Hvis I skal flytte, er det en oplagt anledning til lige at gøre status:

    • Har I stadig den rigtige netværksløsning?
    • Har I tilstrækkelig båndbredde?
    • Er I sikret godt nok mod cyberkriminalitet?

    Kontakt os for et gratis flyttetjek. Så finder vi ud af, om I stadig har de løsninger, der matcher ambitionerne med jeres forretning i de nye omgivelser.

    Kontakt os her for at aftale et gratis IT-tjek i forbindelse med, at I alligevel skal flytte jeres fiberforbindelse.