Presse / Tue Marker er ny chef for erhvervskunder

GlobalConnect/IP-Only, Nordeuropas førende leverandør af digital infrastruktur, byder velkommen til Tue Marker, som er ny B2B-chef for Business Management.

Tue Markers primære opgave bliver at drive den nye Business Management-afdeling i GlobalConnect og sammen med sit team professionalisere og smidiggøre de produkter og services, virksomheden tilbyder til erhvervskunder. Tue Marker får også ansvaret for at varetage GlobalConnects markedspositionering og strategien for netværksudbygning.

Tue Marker har stor erfaring fra it-branchen – særligt med salg og forhandling af serviceaftaler samt outsourcing. Han kommer fra en stilling hos Microsoft, hvor han var ansvarlig for service og salg. Tidligere har han også arbejdet for andre store it-virksomheder som IBM, ATP og Accenture.

”Tues Markers baggrund i it-branchen er en klar fordel for os, da it- og telebranchen smelter mere og mere sammen, og langt de fleste af vores kunder ser fx SDWAN og connectivity ud fra en it-baggrund,” siger Louise Hahn, Country CEO og Head of B2B i GlobalConnect Danmark.

Business Management-teamet skal sikre, at GlobalConnect har konkurrencedygtige tilbud til danske B2B-kunder, ligesom opgaven bliver at varetage virksomhedens markedspositionering.

”Jeg ser meget frem til at støtte det potentiale, der ligger i virksomhedens unikke markedsposition som brobygger mellem kunder og cloud services. Der stilles større og større krav til services omkring connectivity herunder flexibility, latency og sikkerhed. De udfordringer glæder jeg mig til at tage op sammen med hele GlobalConnect, specifikt mit team og ikke mindst vores kunder”, siger Tue Marker.

Tue Marker har en kandidatgrad fra Roskilde Universitet. Han bor i Kgs. Lyngby med sin kone og tre børn. Tue Marker begynder hos GlobalConnect i dag, d. 1. juli 2020.