Presse / Power velger digitale tjenester fra GlobalConnect

Fornebu, 11.01.22: Power og GlobalConnect har inngått en femårig avtale om leveranse av digitale tjenester. Avtalen inkluderer blant annet Managed LAN.

Power har en nettverksløsning som nærmer seg maksimal levetid. Selskapet trenger derfor en ny og moderne infrastruktur som møter morgendagens nettverksbehov. I samarbeid med GlobalConnect skal Power bytte ut tungvinte, egendriftede løsninger med en funksjonsrik, robust og skalerbar nettverkstjeneste, der GlobalConnect tar seg av all drift. Avtalen skal frigjøre ressurser og tid hos Power, slik at selskapet kan fokusere på sin kjernevirksomhet.

Den nordiske elektrogiganten har om lag 200 butikker og 4400 medarbeidere, og er i konstant ekspansjon. Dette stiller høye krav til GlobalConnect som samarbeidspartner og det er avgjørende at det leveres en stabil, forutsigbar og fleksibel infrastruktur.

– Vi er utrolig stolte og glade for at Power har valgt oss som ende-til-ende-leverandør for nettverkstjenester, der vi sikrer stabilitet og skalerbarhet. Vi gleder oss til å bidra til Power sin digitale endringsreise og vil sørge for at nye behov blir dekket underveis, sier Charlotta Rehman, administrerende direktør i GlobalConnect.

Med Managed LAN-tjenester får Power en total nettverksløsning, som både inkluderer et lokalt nett og et trådløst nettverk med høy ytelse. Tjenestene gir døgnkontinuerlig overvåkning av nettverket, inkludert proaktiv feilsøking og support. Løsningen kan enkelt skaleres opp i takt med nye tjenester og utvidelse av antall lokasjoner.