Presse / IP-Only Enterprise bytter navn til GlobalConnect

Fornebu 04.09. 2020: GlobalConnect annonserer i dag at konsernets B2B virksomhet i Sverige, IP-Only Enterprise, skifter navn til GlobalConnect. Med dette skaper konsernet et samlet B2B-brand på tvers av GlobalConnect-konsernet. Privatmarkedene i Sverige og Norge beholder sine respektive merkevarer; IP-Only i Sverige og HomeNet i Norge. Navneendringen trer i kraft den 21. september 2020.

Planen om å slå sammen GlobalConnect og det svenske selskapet IP-Only ble kunngjort 21. november 2019. GlobalConnect og IP-Only har vært drevet som et felles selskap fra 3. februar 2020, og er med det en ledende leverandør av digital infrastruktur over hele Nord-Europa, med et omfattende nasjonalt og grenseoverskridende fibernett. Ettersom GlobalConnect også blir selskapsnavnet i Sverige, vil konsernet driftes under samme navn i hele regionen; Danmark, Tyskland, Norge, Sverige og Finland.

– Det handler om enkelhet, sier Martin Lippert, konsernsjef i GlobalConnect. – Med GlobalConnect som felles merkevare i B2B-sektoren, sørger vi for at kundene oppfatter oss som én virksomhet i hele regionen. Vi vil fortsette å bygge nye og kundeorienterte tjenester under merkevaren GlobalConnect, slik at våre tilbud og leveranser oppfattes enhetlige og koordinerte. I B2C markedet vil vi videreføre våre merkevarer, IP-Only i Sverige og HomeNet i Norge, sier Lippert.

En samlet, nordisk merkevare

GlobalConnect representerer med sammenslåingen et felles nordisk konsern med ambisjon om å være den ledende leverandøren av digital infrastruktur i Nord-Europa. Det nye GlobalConnect er den eneste leverandøren som kan imøtekomme den økende etterspørselen fra nasjonale og internasjonale selskaper om stabile og sikre ende-til-ende-forbindelser over hele Nord-Europa, samt imøtekomme vekst i etterspørsel etter fiber til private hjem.

– Målet er å sørge for at våre kunder når sine digitale ambisjoner så raskt som mulig. Vi vil forenkle den digitale transformasjonen for kundene våre gjennom nye, innovative løsninger, sier Martin Lippert.

Om GlobalConnect
GlobalConnect er et ledende teknologi- og datakommunikasjonsselskap i Nord-Europa. Konsernet leverer helhetlige løsninger fra jord til sky basert på egen infrastruktur, som består av 74.500 km fibernettverk og 22 datasentre på totalt 27.000 kvadratmeter i Danmark, Norge, Sverige og det nordlige Tyskland. GlobalConnect har 28.000 bedriftskunder og leverer fiberbasert internett til 302.000 privatkunder i Sverige og Norge gjennom merkevarene IP-Only og Homenet. GlobalConnect har omkring 1.700 ansatte og en samlet omsetning på over NOK 5,4 milliarder i 2019.