Presse / GlobalConnect rykker nu for alvor ind på det finske marked

Efter et succesfuldt pilotprojekt rykker GlobalConnect nu for alvor ind på det finske marked, hvor man vil tilbyde fiberbaseret bredbånd til private kunder.

Det oplyser virksomheden i en pressemeddelelse, hvor man oplyser, at ambitionen er at få yderligere 30.000 finske privatkunder i 2023.

Ifølge virksomheden er kun 40 pct. af Finland fiberdækket, hvor Danmark til sammenligning har en dækning på 74 pct. og Sverige på 93 pct.

”Vi har studeret det finske marked nøje gennem et stykke tid. Det er tydeligt, at der er et betydeligt uudnyttet potentiale i Finland, og det passer også godt ind i vores strategi om at udnytte vores eksisterende fibernetværk så meget som muligt,” siger Martin Lippert, adm. direktær i GlobalConnect og fortsætter.

”Ved at gå ind i Finland tilbyder vi nu både fiber til private hjem og et bredt spektrum af løsninger til erhvervslivet i alle de lande, vi opererer i. Det betyder, at hele samfundet i alle vores markeder kan høste fordelene af vores omfattende fibernetværk og services,” siger han.

Ifølge GlobalConnect underskrev man i fjerde kvartal af 2022 ”flere” hensigtserklæringer med finske entreprenører, som skal sikre udgangspunktet for ekspansionen.

Virksomheden oplyser, at man i Finland vil trække på sine erfaringer fra fiberudrulninger i Norden og Nordtyskland, og at fiberudrulningen i Finland vil ske i løbet af de kommende år med ambitionen om, at landet skal på den samme fiberrejse som de andre nordiske lande.