Presse / GlobalConnect opruster koncernledelsen

Louise Hahn er GlobalConnects nye direktør for DataCom Danmark, mens Charlotta Rehman er koncernens nye salgs- og markedsdirektør. Fire kvinder har nu taget plads i koncernledelsen hos GlobalConnect i år.

Louise Hahn skal stå i spidsen for GlobalConnects salg af datatrafik i Danmark og kommer fra en stilling som Senior Vice President hos Ørsted, hvor hun har været ansat i flere forskellige positioner gennem de seneste 15 år. Senest har Louise Hahn arbejdet så meget med datakommunikation, it-sikkerhed og cloudløsninger, at hun nu har ladet sig friste af en stilling inden for it-branchen.

”Jeg glæder mig stort til at komme med ombord hos GlobalConnect. Virksomheden har et rigtig godt ry i markedet og en god position for fremtiden, og jeg ser både store vækstmuligheder og mulighed for at skabe et endnu bedre samspil med kunderne. Derudover ser jeg et rigtig godt personligt match, blandt andet fordi jeg kan gøre brug af mange års kommerciel erfaring med infrastruktur kombineret med et stort fokus på procesoptimering, struktur- og kvalitetssikring,” siger Louise Hahn.

Svenske Charlotta Rehman skal lede GlobalConnects kommercielle aktiviteter på tværs af lande og vil fordele sin tid mellem de to hovedkontorer i København og Oslo samt det tyske kontor. Charlotta Rehman har over 20 års erfaring i tech- og telekom-industrien, senest fra en stilling som viceadministrerende direktør i Telia Sverige. Før det var hun fungerende administrerende direktør for TeliaSonera Norges mobiloperationer og var ansvarlig for overtagelsen af Tele2 Norge.

”GlobalConnect har en solid infrastruktur og er på en utrolig spændende rejse med et stærkt momentum inden for sikkerhed og cloudløsninger. Jeg ser frem til at bidrage til et endnu mere kundeorienteret GlobalConnect, hvor vi bliver mere synlige og tydelige på vores kernemarkeder”siger Charlotta Rehman.

Dermed har fire kvinder taget plads i koncernledelsen hos GlobalConnect i år. Louise Hahn og Charlotta Rehman slutter sig til Jannie Laurberg, direktør for People, Culture & Strategy, og Kirsti Voldnes, som er direktør for DataCom i Norge.

”Vi er optaget af mangfoldighed, og vi søger altid de bedste individer frem for alt. Når det er sagt, er jeg stolt over, at vi igen har kunnet tiltrække så erfarne og dygtige kvinder. Jeg ser frem til at få dem begge med ombord” siger Martin Lippert, administrerende direktør i GlobalConnect.

Både Louise Hahn og Charlotta Rehman begynder i stillingen den 1. september.

GlobalConnect er den førende leverandør af fiberbaseret datainfrastruktur og datacenter-services i Nordeuropa. GlobalConnect ejer et 42.000 kilometer fibernetværk og over 18.000 kvadratmeter topsikret datacenterplads og tilbyder dermed end-to-end forbindelse og tilhørende hosting og cloud-baserede it-løsninger.

GlobalConnect opererer primært i B2B-sektoren og dækker alle brancher fra små og mellemstore virksomheder til den offentlige sektor og multinationale selskaber. I Norge leverer GlobalConnect også til private, under brandet Homenet.
Efter at være blevet opkøbt af EQT Infrastructure i maj 2018 har GlobalConnect igangsat en ambitiøs vækststrategi, hvor der investeres massivt i ny infrastruktur, intelligent automatisering og sikkerhedsløsninger.

GlobalConnect har over 900 ansatte og en omsætning på 3.3 milliarder NOK i 2018. Virksomheden har hovedkvarter i Fornebu, Norge og i København.