Presse / GlobalConnect/IP-Only ansetter Henrik Schibler som ny Group CFO

GlobalConnect/IP-Only har ansatt Henrik Schibler som ny Group Chief Financial Officer (CFO). Han kommer fra stillingen som European Chief Operating Officer i ISS og begynner hos GlobalConnect/IP-Only den 10. august 2020.

“Jeg er glad for å ønske Henrik velkommen til vårt team. Han besitter mange av de avgjørende kvaliteter som jeg verdsetter hos en strategisk og forretningsorientert finansdirektør. Når GlobalConnect/IP-Only fortsetter veksten hva gjelder både utvikling og leveranse av produkter og tjenester til kunder i hele Nord-Europa, vil Henriks bidrag spille en nøkkelrolle”, sier Martin Lippert, konsernsjef i GlobalConnect/IP-Only.

Henrik Schibler har hatt en rekke nøkkelposisjoner i ISS, før han ble CFO i EVRY ASA, der han var i fire år, før han vendte tilbake til sin nåværende stilling i ISS som European Chief Operating Officer.

“Jeg gleder meg til å bli en del av GlobalConnect/IP-Only, spesielt med tanke på den spennende tiden konsernet er inne i med ny strategi og integrasjon mellom GlobalConnect og IP-Only. Jeg ser virkelig frem til å få bidra til virksomhetens fremtidige suksess”, sier Henrik Schibler.

I begynnelsen av 2020 fusjonerte GlobalConnect (tidligere Broadnet i Norge og GlobalConnect i Danmark/Tyskland) med svenske IP-Only. Den nye organisasjon har en unik posisjon i regionen som den eneste leverandør som kan imøtekomme den stigende etterspørsel fra nasjonale og internasjonale virksomheter på stabile og sikre ende-til-ende forbindelser på tvers av Danmark, Sverige, Norge, Tyskland og Finland.

Henrik Schibler har en Master of Science i økonomi og administrasjon (MBA) fra Copenhagen Business School, og han bor i København med sin familie. Han vil bli en del av konsernledelsen og rapportere til konsensjef Martin Lippert.

Henrik Schibler avløser Jacob Kjær, som har vært i selskapet siden 2014. Etter seks år med en rekke oppkjøp og sterke resultater, har Jacob Kjær besluttet å forlate selskapet for å søke nye utfordringer utenfor organisasjonen.

”Jeg vil gjerne takke Jacob for hans betydelige innsats og bidrag til den suksess vi har hatt etter at han kom ombord i 2014. Jeg er overbevist om at Jacob vil ha stor suksess også i det neste kapittel i sin karriere, og jeg ønsker ham lykke til videre”, sier Martin Lippert.

GlobalConnect/IP-Only er et ledende teknologi- og telekommunikasjonsselskap i Nord-Europa. Konsernet leverer helhetlige løsninger fra jord til sky basert på egen infrastruktur, som består av 58.000 km fibernettverk og datasenter på 27.000 kvadratmeter i Danmark, Norge og det nordlige Tyskland. GlobalConnect/IP-Only har 27.000 bedriftskunder i konsernet og 283.000 privatkunder i Sverige og Norge.

GlobalConnect/IP-Only har omkring 1.600 ansatte og en samlet omsetning på over EUR 500 millioner i 2019.