Fiber til private

Vil du bestille fiber til din hjemmeadresse? Skift til GlobalConnect Privat (tidligere Onefiber)

Nyheder / GlobalConnect bygger nordeuropæisk supernetværk

Vil give kunder tilgang til 100 gange højere kapacitet

GlobalConnect nettverksutbygging

En opdatering af teknologi og hardware vil give GlobalConnects kunder tilgang til 100 gange højere kapacitet i et nyt fibernetværk, der dækker store dele af Nordeuropa.

Det nye netværk vil få forbindelse til alle vigtige nordeuropæiske storbyer, alle store datacentre i Nordeuropa og globale netværksknudepunkter. Op til 100 gange højere kapacitet i markedets mest robuste og moderne netværk med kundehastigheder på op til 400Gbit/s og med en leveringstid ned til få dage i stedet for måneder.

Det er nogle af de markante fordele, som GlobalConnect nu kan tilbyde sine kunder som resultat af en omfattende opdatering og udbygning af deres fibernetværk. Netværket bliver bygget i en net-struktur og med en teknologi, der gør kundetrafikken mere modstandsdygtig over for nedbrud, og samtidig sikrer den korteste transportvej for minimal forsinkelse. GlobalConnect har valgt Nokia til at levere sin mest avancerede optiske teknologi udviklet af Nokia Bell Labs.

”Ved at udbygge og opgradere netværket, er vi i stand til at give vores kunder nye muligheder i form af lynhurtige forbindelser, høj sikkerhed og stor fleksibilitet, med mindst tre uafhængige forbindelser mellem storbyer og 100 gange højere kapacitet, som endda kan udvides endnu mere i fremtiden. Det er for alvor et fremtidssikret supernetværk, som er en milepæl i at kunne tilbyde alle vores kunder – fra små virksomheder til hyperscalers – end-to-end løsninger på tværs af Nordeuropa,” siger Martin Lippert, administrerende direktør i GlobalConnect.

Arbejdet med det nye supernetværk er påbegyndt, og de første kunder er allerede koblet på de nye forbindelser. Sammen med Nokia forventer GlobalConnect at færdiggøre projektet til sommer.

Om GlobalConnect

GlobalConnect er et førende teknologi- og telekommunikationsselskab i Nordeuropa. Koncernen leverer helhedsløsninger fra jord til sky baseret på egen infrastruktur, der består af 42.000 km fibernetværk og 18.000 kvadratmeter datacenter i Danmark, Norge og det nordlige Tyskland. GlobalConnect har 24.000 erhvervskunder og leverer også til 83.000 privatkunder i Norge gennem brandet Homenet.

GlobalConnect har flere end 900 ansatte, en omsætning på DKK 2,5 milliarder i 2018 og hovedkontor i Taastrup og Fornebu, Norge.

Kan din virksomhed få fiber?

Indtast firmanavn eller CVR-nummer og tjek om din virksomhed også kan få alle fordelene ved lynhurtigt fibernet.