Presse / GlobalConnect ansætter Sustainability Manager

GlobalConnect-koncernen har ansat Johanna Olesen som ny Sustainability Manager. Hun har mere end 15 års erfaring med at arbejde med bæredygtighedsindsatser og innovation i industrien og energisektoren, senest i svenske Öresundskraft.

Rekrutteringen af Johanna Olesen er en del af GlobalConnects bæredygtighedsstrategi, der er baseret på FN’s globale mål for bæredygtig udvikling, Agenda 2030. Målet er at reducere digital ulighed ved at forbinde Norden med fiberbaseret infrastruktur, reducere virksomhedens CO2-udledning og sikre mangfoldighed og ligestilling i koncernen.

”Jeg er meget glad for at blive en del af GlobalConnect og lede vores pan-nordiske bæredygtighedsindsats. Adgang til robust og pålideligt fiberbaseret bredbånd har været afgørende for den kritiske infrastruktur under pandemien, og det er fundamentet for vores digitale hverdag og livsstil. Derfor vil vi fortsat arbejde for at sikre hurtige og stabile netværk i hele Norden”, siger Johanna Olesen, Sustainability Manager.

Liste over bæredygtige milepæle nået i 2020

• Brugte 100% vedvarende energi i hele Norden.
  • Tilsluttede 75.000 husstande i Norden til fibernet, heraf mange i landdistrikterne.
  • Opgraderede ISO 14001:2015 miljøledelsescertificeringen i Sverige.
  • Indførte ny ’code of conduct’ for leverandører med fokus på at anvende miljømærkede produkter.

Læs den fulde version af GlobalConnect CSR report 2020