Nyheder / Den nye fælles organisation GlobalConnect/IP-Only er nu på plads

Leverer integreret digital infrastruktur til hele Nordeuropa

Den 21. november 2019 blev planen om at fusionere GlobalConnect og svenske IP-Only annonceret. I dag præsenterer GlobalConnect/IP-Only den nye organisation og koncernledelse og begynder at operere som én fælles virksomhed.

Ambitionen for den kombinerede virksomhed er at skabe den førende leverandør af digital infrastruktur i Nordeuropa. GlobalConnect/IP-Only vil have en omsætning på mere end 500 millioner euro og omkring 1.600 medarbejdere i Danmark, Norge, Tyskland og Sverige. Den nye samlede organisation vil være den eneste leverandør, som kan imødekomme den stigende efterspørgsel fra nationale og internationale virksomheder på stabile og sikre end-to-end forbindelser på tværs af Nordeuropa, og fusionen vil accelerere de to selskabers vækst inden for levering af fiber til private hjem.

Den nye organisation er designet til at udnytte begge virksomheders styrker og sikre et stærkere kundefokus. Organisationen har en B2B-enhed (business-to-business) i hvert land og B2C-enheder (business-to-consumer) i Norge og Sverige. Desuden vil virksomheden dele supportfunktioner på tværs af alle lande inden for områderne Digital Solutions, Operations, IT & Network (inklusive kundedrift); Finance & Legal, People, Culture & Strategy og Communications & Marketing.

“Vi er allerede godt på vej til at blive én samlet virksomhed, og jeg er glad for at kunne præsentere den nye koncernledelse. Vi vil forsætte med at opbygge vores nye virksomhed med fokus på at være helt i front med både eget fibernetværk i Nordeuropa og tilhørende produkter og kompetencer. Det vil give vores kunder en endnu mere sømløs og sikker oplevelse,” siger Martin Lippert, administrerende direktør i GlobalConnect/IP-Only.

Koncernledelsen vil bestå af følgende medlemmer:

• Martin Lippert, CEO
  • Antonia Brandberg Björk*, Director Integration & Organization
    Tidligere stilling: Chief People & Performance Officer, IP-Only

*Barselsorlov fra 1. marts

For flere oplysninger kontakt:

Anne Vandbakk

Head of Communications, GlobalConnect

anne.vandbakk@globalconnect.no

M: +47 952 06 54

Om GlobalConnect / IP-Only
GlobalConnect/IP-Only er et førende teknologi- og datakommunikationsselskab i Nordeuropa. Koncernen leverer helhedsløsninger fra jord til sky baseret på egen infrastruktur, der består af 58.000 km fibernetværk og 18.000 kvadratmeter datacenter i Danmark, Sverige, Norge og det nordlige Tyskland. GlobalConnect/IP-Only har 27.000 erhvervskunder og leverer også højhastigheds fibernetværk til 283.000 privatkunder i Sverige og Norge.

GlobalConnect/IP-Only har omkring 1.600 medarbejdere og en samlet omsætning på mere end EUR 500 millioner i 2019.