Nyheter / Charlotta Rehman blir ny CCO i GlobalConnect

GlobalConnect satser stadig sterkere på å levere helhetlige, digitale tjenester til kundene – i tillegg til å eie og drive egen infrastruktur. For å styrke selskapets kommersielle kraft, har GlobalConnect hentet Charlotta Rehman som ny salgs- og markedsdirektør / CCO (Chief Commercial Officer).

Charlotta Rehman har over 20 års erfaring fra tech- og telecombransjen i Norden. Hun kommer fra en stilling som viseadministrerende direktør i Telia Sverige der hun også var leder for Telias svenske bedriftsvirksomhet. Før dette var hun konstituert administrerende direktør i TeliaSonera Norges mobildrift samt ansvarlig før oppkjøpet av Tele2 Norge.

”Det er en stor ære å få lede GlobalConnects kommersielle virksomhet. Selskapet har en solid infrastruktur og er på en utrolig spennende reise med et sterkt momentum innen sikkerhet, samhandling- og skyløsninger. Jeg gleder med til å bidra til et enda mer kundeorientert GlobalConnect, der vi blir mer synlige og mer tydelige i våre kjernemarkeder», sier Rehman.

Rehman er den fjerde kvinnen som tar plass i konsernledelsen i GlobalConnect hittil i år. Tidligere i år har både Jannie Laurberg, direktør for People, Culture & Strategy, Kirsti Voldnes, direktør for DataCom Norge og Louise Hahn, direktør for DataCom Danmark, tatt plass i toppledelsen.

«Vi er opptatt av mangfold, og vi søker alltid de beste individene. Charlotta har lang erfaring som kommersiell leder i telekombransjen, hun er kundeorientert og har en unik evne til å skape sterke team. Jeg ser frem til å få Charlotta med på laget,» sier Martin Lippert, konsernsjef i GlobalConnect.

Charlotta Rehman begynner i stillingen den 1. september.

Om GlobalConnect

GlobalConnect er et ledende tech- og telecomselskap i Nord-Europa. Konsernet leverer helhetlige kommunikasjonsløsninger fra jord til sky. Løsningene er basert på egen infrastruktur bestående av et 42.000 kilometer langt fibernettverk og 18.000 kvadratmeter datasenter.

GlobalConnect har over 24.000 bedriftskunder og dekker alle sektorer – fra små og mellomstore bedrifter til offentlig sektor og multinasjonale selskaper. I Norge har GlobalConnect også 83.000 privatkunder gjennom den heleide merkevaren Homenet.

Med EQT Infrastructure som eier, har GlobalConnect lansert en ambisiøs vekststrategi, som inkluderer investeringer i ny infrastruktur, lagring og oursourcing, samhandlingsløsninger, intelligent automatisering og sikkerhetsløsninger.

GlobalConnect har over 1000 ansatte og hadde en omsetning på ca. NOK 3,3 milliarder i 2018.