Syddjurs Kommunes nye infrastruktur kører as-a-Service

Syddjurs kommune satser stort på digitalisering. For at nå målene har man blandt andet valgt at outsource infrastrukturen.

Vi ser på det digitale som et konkurrence-parameter, og derfor investerer vi meget i både digital service, automatisering af manuelle processer, Smart City-tiltag og infrastruktur.” Det fortæller Eva Due, der er Chef for Borgerservice og Digitalisering i Syddjurs kommune.

Kommunens infrastruktur-investeringer startede i jorden. ”Vi har haft meget fokus på at sikre en god mobil-dækning og højhastighedsbredbånd til hele kommunen. Det er vi ved at være i mål med, og over 89,3 % af vores borgere har i dag mulighed for at få højhastighedsnet,” fortæller hun.

Sidste år indgik man så en Infrastructure-as-a-Service-aftale med GlobalConnect, der leverer servere og forbindelser samt varetager driften. Systemerne kontrollerer Syddjurs kommune selv.

”I udbuddet lagde vi vægt på både performance og kvalitet; den nye løsning skulle være ligeså robust og drift-sikker som det, vi kom fra. Samtidig var den løbende dialog vigtig. Vi lægger stor vægt på, at vi har en direkte tekniker-til-tekniker snak, så vi ikke skal igennem flere lag for at få hjælp,” fortæller Eva Due.

Eva Due, chef for Borgerservice og Digitalisering i Syddjurs Kommune.

Referencer

{{tagGroup.GroupName}}
{{col.Date}}

Læs mere...

Hent magasinet Insight. Om it. For ledere.