Vokser med opgaven - Mennesket bag nye internationale numre

Trives du med skiftende arbejdsopgaver eller med faste rammer?

Mød Mikkel, der elsker at få udfordret sine arbejdsopgaver hver dag. Nye ansvarsområder giver spændende udfordringer. I hvert fald for Mikkel Sylvest,  LCR-Controller i GlobalConnect.

Mikkel trives godt med nye opgaver, og dem får han dagligt i sit job på Hørskætten. ”Egentlig er jeg ansat til at indkøbe trafikminutter til vores kunder, og den opgave ved jeg, at jeg kan udføre. Det er min spidskompetence, og jeg har god erfaring med det. Men jeg har også fået muligheden for at prøve kræfter med andre og nye arbejdsområder, fx. med SIP Trunk, og det synes jeg, er vildt spændende.”

Broker business og internationale numre

Det er nok de færreste, der går og tænker på, hvordan prisen fastsættes for taleminutter til udlandet, når virksomheden går på jagt efter nye internationale numre. Eller på, hvordan man får et telefonnummer i Malaysia eller Peru. GlobalConnect er en af landets største udbydere af internationale numre, og størstedelen af de internationale minutter til og fra Danmark går gennem GlobalConnects telefoniplatforme. Derfor bruger Mikkel Sylvest en stor del af sin arbejdstid på at lave aftaler med flere end 45 teleudbydere verden over for at skaffe den bedste dagspris på teletakster til GlobalConnects telefonikunder. ”Via et stort globalt netværk handler jeg direkte med operatører om at skaffe den billigste trafik. Det er sjovt at følge markedet, der går op og ned lidt ligesom et stock market, så på den måde kan man vel godt sige, at vi broker telefoni i vores afdeling.”

Bygget et overvågningssystem

Mikkel bruger også en del af arbejdsdagen på at overvåge erhvervskunders telefonisystemer for at sikre sig, at de ikke er udsat for ondsindet angreb. Han har været nøgleperson på udvikling af et nyt overvågningssystem: ”Jeg har haft ansvaret for at bygge et system til statistisk overvågning af alt vores taletrafik.Hver time leveres en opdateret trafikstatistik på vores kunders forbrug udregnet ud fra specifikke formler omkring destinationer, minutter, serier, tidligere forbrug osv. Baseret på disse rapporter tager vi på timebasis beslutning om hvorvidt, der figurerer et ’mistænkeligt’ trafikmønster fra vores kunders udstyr. Og så er det godt, at vi kan rykke hurtigt.”

Tillid til at blive dygtigere

Mikkels job har ændret sig fra at være en ren indkøbsfunktion til at være en projektkoordinerende stilling med kundekontakt. ”Der er ikke langt fra beslutninger til handling i min afdeling, og det betyder også, at vi skal være gode til at løbe med stafetter hver især, og at vi får nye opgaver at vokse med. Og det synes jeg er det allerbedste ved mit job – at få tilliden til at blive dygtigere på flere områder.”

 

Mikkel sidder i GlobalConnects afdeling for telefoni i et team på seks personer.

Mikkel Sylvest.

Mikkel Sylvest er 36 år, og bor i Ishøj med sin kæreste. I sin fritid elsker han at fotografere. I hele sin karriere har han arbejdet inden for telebranchen. Først i Debitel, hvor han startede for 13 år siden i kundeservice. Siden har han været hos A+ Telecom og Dansk Kabel TV, hvor han har arbejdet med billing og nummerportering, indtil han kom til GlobalConnect for tre år siden.

Mikkel handler minutter.

Han udvikler systemer.

Og han roder med teknikken.

Hent magasinet Insight. Om it. For ledere.