Mød Hugo Nielsen – ansvarlig for GlobalConnects telefoni

Hugo Nielsen er overordnet ansvarlig for telefoni hos GlobalConnect. Han har arbejdet hos GlobalConnect i seks år og har tidligere arbejdet med wholesale-telefoni siden 1995.

Hvad er din rolle i GlobalConnect?

Jeg ser på, hvordan vi hos GlobalConnect dirigerer vores telefonitrafik ud mod de forskellige operatører. F.eks har jeg deltaget ved ITW (International Telecoms Week), hvor telefonioperatører mødes og laver aftaler for at kunne udveksle trafik mellem hinanden internationalt. GlobalConnect har fokus på at kunne levere numre i Europa og udvalgte lande i resten af verden, så kunderne kan købe en centraliseret løsning.

Hugo Nielsen dirigerer telefontrafik ud

Hvad gør GlobalConnect interessant som telefonselskab?

Vi er fleksible - også når det kommer til afregning. Flere kontorer rundt om i verden kan klares med en central afregning. Vi kan også hjælpe nye wholesale-kunder, f.eks. startups i gang med at starte deres eget teleselskab op på branchens bedste udstyr. Vi samarbejder med lokale operatører rundt om i verden for at kunne tilbyde internationale numre til mere end 40 forskellige lande. Disse er typisk teleselskaber, der minder om os selv på deres respektive markeder. Monopolbrydere.

Har du et råd til virksomheder, der ikke har fokus på telefoni?

Se at få centraliseret jeres telefoni. Der er ikke kun penge at spare, men det gør det også nemmere for jer at arbejde med og få overblik over jeres løsning. I har kun et system at forholde jer til og modernisere.

En løsning, vi ofte leverer, består af udvalgte internationale numre, hvor en dansk virksomhed f.eks. kan have et brasiliansk og et australsk nummer, som kunderne i disse lande kan ringe ind til og få support eller kontakte landeopdelte salgsafdelinger på. Disse kan så sagtens sidde fysisk i Danmark og blive betjent af australsk og brasiliansk talende personale, så kunderne i Australien og Brasilien stadig oplever, at de ringer ind til et nummer i deres respektive hjemlande.

En anden løsning er til de virksomheder, der har en international tilstedeværelse, men som gerne vil centralisere deres telefoni. Til dem kan vi levere en løsning, der dækker alle de lande, som virksomheden måtte være repræsenteret i.

Se at få centraliseret jeres telefoni. Der er ikke kun penge at spare, men det gør det også nemmere for jer at arbejde med og få overblik over jeres løsning.

Hvad vil du fremhæve i GlobalConnects produktportefølje?

GlobalConnect har en konferenceløsning, hvor virksomheden har sit eget indringningsnummer fra hvert af de lande, som der ønskes adgang fra. Vi tilbyder en flatrate-løsning, hvor man kan deltage til lokale takster. Det er ikke noget revolutionerende, når man taler om almindelig telefoni, men det er bestemt ikke en selvfølge i forbindelse med telefoniløsninger til conference calls, hvor andre operatører ofte bruger overtakserede numre til tjenesten.

Vi tilbyder en flatrate-løsning, hvor man kan deltage til lokale takster. Det er ikke noget revolutionerende, men det er bestemt ikke en selvfølge i forbindelse med telefoniløsninger til conference calls.

Og så har vi call recording, hvor det er muligt at dokumentere samtaler til industrier, hvor det er et lovkrav eller til træningsmiljøer hos fx callcentre. Her kommer cloud også i spil. Telefoni begynder at genere mere data, og stille endnu højere krav til datasikkerhed. Det binder GlobalConnects telefoniforretning sammen med vores Corporate Cloud-løsning for de kunder, der gerne vil sikre, at sikkerheden bliver varetaget optimalt af en samarbejdspartner.

Hent magasinet Insight. Om it. For ledere.